Live @ Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin en Ben . - WaarBenJij.nu Live @ Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin en Ben . - WaarBenJij.nu

Live @ Bangkok

Door: Karin Luidens

24 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Hello,

Ing en ik zijn er hoor!Gisteren ca 2 uur voordat we weggingen, pakte ik vitaminepillen en toen ik zag hoeveel ik er mee zou nemen (gewoon 30 stuks) dacht ik:" shit...Ga ik echt zo lang weg? :( Waarom doe ik mezelf dit in godsnaam aan, Is dit nou leuk? etc "... .
Gelukkig kon ik al snel weer relativeren (ook na ff gebeld te hebben met Inkie :D) en terugdenkend aan mijn reis naar Nepal en India realiseerde ik me dat ik zo lang weg heerlijk vond en dus ws nu ook wel weer zal vinden :). Gewoon momentje 'vakantiestress'.

Ben trouwens benieuwd hoe het Jan &Edith nu tijdens de trektocht in Nepal vergaat...

Na een mooie en vooral prettige vlucht zijn we nu lekker in Bangkok.
We zijn over Duitsland, Polen, Rusland en over veel landen gevlogen die eindigen op -Stan. Denk aan Kazachstan, Afghanistan, Pakistan. Het was vrijwel de hele vlucht helder en bijgeschenen in de nacht door een bijna volle maan viel er regelmatig wat te zien. Maar Osama Bin Laden hebben we niet gezien. Na over dat gebergte in Afganistan gevlogen te hebben, is dat voor ons ook weer duidelijk dat hij daar niet zo snel te vinden is. Met recht een onherbergzaam gebied! Terwijl ik verder heb geslapen heeft Ing genoten van de zonsopkomst op de bergen waar zelfs al sneeuw lag!

Het is hier 5 uur later (volgend weekend 6 uur later) en nu rond de 30 graden. Het ruikt ook weer zo, zoals ik me Azie herinner. Een verzengende vochtige warmte, gecombineerd met uitlaatgassen, wierrook en kruiden...
Daarnaast zwermen de mensen om je heen die je van de luchthaven voor een bovengemiddelde prijs naar het centrum willen brengen. Gelukkig hebben we ervaring in het afpoeieren en onderhandelen ;)

We hadden onszelf enigzins op een cultuurschok voorbereid, maar in plaats daarvan is het omgekeerde ook een schrikken. Het vliegveld, de wegen rondom het vliegveld en sommige shoppingmalls alles bij elkaar: Hypermodern!

Natuurijk doet het verkeer en de drukte wel Aziatisch aan en zijn er ook hele kleine winkeltjes en arbeidersplaatsjes. Net even boodschapjes gedaan in een soort kruising tussen een AH-XL,Makro & Mediamarkt, met ook in het pand iets van 12 verschillende snackrestaurantjes. Geschokt en overprikkeld naar buiten gegaan. Maar we willen NA de introductie van Soep-in-Zak in Nederland alvast wel de wasverzachter-in-Zak aankondigen ;).

Nu zitten we heerlijk te relaxen bij ons guesthouse http://www.ashaguesthouse.com/.
We waren vandaag 'te laat' om nog de toerist uit te gaan hangen bij de trekpleisters in de stad. Deze sluiten relatief vroeg (15.00-16.00) en we zouden ons moeten haasten om er nog een glimp van op te pakken. Aangezien we aan het einde van de reis nog een x Bangkok aan doen laten we dat even aan ons voorbijgaan. Een beetje rust is ook wel goed. Morgenochtend gaat om 5.30 de wekker en haalt (als het goed is) een taxi ons om 05.00 uur op om ons terug naar het vliegveld te brengen, zodat we om 06.40 naar Chiang Rai vliegen, om vanaf daar verder te reizen naar de grensovergang Thailand-Laos...

Kortom later meer!(Hoewel, waarschijnlijk minder, internet is hier gratis en erg toegangekelijk en in Laos zal dat vast minder zijn)

To be continued...

X

K@

• 24 Oktober 2007 - 10:54

Rick:

Nou dat guesthouse ziet er inderdaad uit als 'n heaven on earth!
    Goeie reis verder!
    Lieve groet,
    R

• 24 Oktober 2007 - 11:04

De Buuf:

leuk om jullie nu al weer te volgen. Ik heb nu pauze en dacht is er al nieuws. En ja hoor. Sterkte morgen met het vroege opstaan! groetjes de buuf

• 24 Oktober 2007 - 11:18

Ing:

Haha ik zet mijn wekker toch echt wel om 4.30....!

• 24 Oktober 2007 - 11:20

K@:

@ ing Nou dat moet dan maar ing!;) en nou hou ik op met chatten met je terwijl je naast me staat ;)

Lieve groet terug hooor Buuf en Rick!

K@

• 24 Oktober 2007 - 12:45

Linda:

Ziet er echt gaaf uit waar jullie zitten!

Veel plezier en sterkte met opstaan morgen!

• 24 Oktober 2007 - 13:12

Bianca:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. Hopen dat dit morgen weer het geval is! Lekker uitrusten en daarna weer verder genieten! 30 dagen vakantie is om jaloers op te worden ;-)
    Hopelijk is er voldoende internet aanwezig, zodat we goed op de hoogte blijven...

• 24 Oktober 2007 - 14:51

Suusje:

Heej meiden,
    fijn dat jullie er zijn. En dat de vlucht goed verlopen is. Hopelijk kun je aan het einde van de reis wat meer Bangkok doen.
    Morgen vroeg op, maar misschien dat je dat door de jet-lag niet zo ervaart, en dan eindelijk in Cambodja. Heerlijk hoor een maand weg, ik ben jaloers!!!!
    Geniet er van

• 24 Oktober 2007 - 15:04

Rein:

Leuk dat ze daar ook een lidl hebben :-)
    En nu nog op naar de foto's waarop jullie gefrituurde spinnen, kakkerlakken en schorpioenen aan een spies eten.
    Laterrrrrrrrrrr

rEIN

• 24 Oktober 2007 - 16:08

Janne:

ha die Karin,

IK BEN JALOERS!!!!
    Ik smul nu al van je verhalen, jullie gaan echt een fantastische vakantie beleven.
    Geniet er van en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Veel plezier nog.

liefs Janne

• 24 Oktober 2007 - 19:50

Ger:

ziet er goed uit. leuk zo`n snel verslag van jullie reisavontuur!!en ka ..het is geen exit geworden !!je weet wel wat ik bedoel. have fun
    groetjes Gerda

• 24 Oktober 2007 - 19:51

R & R:

Nou... Das wel een lekker luxe guesthouse :D Das wel fijn om ff bij te komen van je reis zeg...!!! Mooi dat de reis goed is verlopen... Kan me je vakantiestress wel helemaal voorstellen hoor. Maar u is er en nu kan je alleen nog maar genieten...

Liefs Renalt & Rachel

• 25 Oktober 2007 - 10:31

Henk En Truus:

Hoop dat jullie lekker hebben geslapen in het guesthouse. Moet haast wel als ik het zo bekijk. Fijn dat jullie een goede reis hadden. Tot de volgende etappe. Groeten.

• 25 Oktober 2007 - 13:09

Lindia:

hey!! gaaf dat het nu echt begonnen is zeg...enne die geur joh ik kijk er nu al naar uit hihi;) Ik heb laatst dal gemaakt en als toetje poffertjes had je die indier moeten zien joh hahaha (snapt niet dat koken zo snel gaat in nederland)

Nou succes met je vlucht en heel veel plezier!!!

groetjes Lindia (jeweet wel die andere Linda)