India is alles en van alles veel.... - Reisverslag uit Jaipur, India van Karin en Ben . - WaarBenJij.nu India is alles en van alles veel.... - Reisverslag uit Jaipur, India van Karin en Ben . - WaarBenJij.nu

India is alles en van alles veel....

Door: Karin Luidens

Blijf op de hoogte en volg Karin en Ben

18 September 2006 | India, Jaipur

Namaste,

Aap Kaise Hain? (hoe is het met u?)

Nou daar zit ik dan op een zolderkamertje, direct onder de dakpannen in een Ho(s)tel, midden in het centrum van Jaipur. Om me heen hoor ik auto's tuteren en is er veel verkeer.

India is alles wat iedereen al tegen me gezegd heeft;

Mooi
druk
vol
veel
vies
mooie natuur
arme plattelandsdorpjes
arme steden
ook rijkere mensen met auto's
veel Tuktuks
auto's
scooters
handkarren
riksja's
t stinkt inderdaad (komt doordat sommige straten gewoon als openbaar toilet dienen echt een festival is er niets bij!!!)
dode dieren
dode mensen langs de kant van de weg (wachtend waarop?)
koeien op straat
bussen volgepropt (soms ook mensen op het dak)
apen
olifanten
kamelen
parkieten
Kleurrijk
grauw van het stof
veel fijnstof (ik snap niet waar de fietsersbond zich druk over maakt ;-))
wanorde
en toch ordelijk
veel heel veel mensen die overal oversteken, slapen, zitten, eten, drinken wonen (ook gewoon langs de snelweg)
mensen die overal wonen, in sloppenwijken, onder viaducten, naast de snelweg
opkomende industrie
Tempels
moskeen

Heb het idee dat ik hier al heen lang ben,.
Na de aankomst op Delhi International Airport (om 7.00 al 33 graden en hoge luchtvochtifgheid), troffen we de reisgids, heeft iedereen gepind (groep is oke, leuke kamergenoot Janna) en gingen we met de bus naar het centrum van Delhi. Alles klopte wat ik had gehoord en had gelezen.
nadat we tassen op de kamers hadden gezet, begon de excusrie door Delhi, op een wat Japanse wijze, Hop on, Hop off...veel gezien en verwonderingen alom.

Er ligt overal afval op straat, varkens, koeien en honden, scharrelen hier tussen (heb nog geen kat voor Freek gezien @Chantal).

Het National Park van Sariska, waar we erna zouden gaan was gesloten ivm weer. Dus sliepen we in een Royal Palace, waar naar t schijnt, Bea ook gelogeerd heeft tijdens jaarwisseling 2000. de rit ernaar toe was mooi, en veel gezien van plattelandsleven. Vrouwen zijn in Rajastan kleurrijk gekleed en dat geeft een mooi contrast als ze op het land werken.

Vanmorgen zijn we daar vertrokken naar Jaipur. Vanmiddag ga ik met wat mensen de stad in, lekker shoppen op de basar (die was zondag gesloten in New Delhi), vanavond hapje eten en morgen heen we rondleiding in Jaipur, gaan we fort bezoeken, 's avonds naar een tempel, we zien t wel.

Het is in ieder geval Heerlijk om hier te zijn! Het is bijzonder, het is veel en vooral een mooie ervaring. Blij dat het nog zo'n tijd duurt voordat het is afgelopen :D

Hopelijk met een ieder alles oke. Fijn te lezen dat Ingrid het naar haar zin heeft.
@ Constant, planet heeft me afgesloten, je kunt t zelfde adres gebruiken, maar dan voor Gmail.
@Gerda, je ligt nu waarschijnlijk heeeeeeerlijk in de zon te bakken. geniet er maar van!

Dag allemaal, als ik wat meer tijd heb, kan ik misschien wat foto's gaan plaatsen van het Land dat haar eigen leven vol tegenstellingen leidt.

Liefs,

Karin

• 18 September 2006 - 07:44

Edith:

Wat leuk nu al een berichtje. Je hebt al veel gezien, erg enerverend maar leuk. Beloofd nog veel voor de rest van de tijd. Geniet ervan! Liefs en XXX

• 18 September 2006 - 07:44

K@:

Zow die is snel!!!
    Zat je op de loer ;-)

XXX

• 18 September 2006 - 13:06

Sandra:

wauw, klinkt goed, veel plezier op je trip!!

• 18 September 2006 - 15:03

Jan:

Je ervaringen lijken wel talloos en komen overeen met wat je dacht, maar het lijkt me toch best wel 'heftig'. Wij gaan ervan uit dat alles goed blijft gaan en dat je ook veel lol hebt. Heel veel plezier verder gewenst en groeten aan je reisgenoten. Liefs,Jan

• 18 September 2006 - 16:03

Chantal:

tok, wat een hoop indrukken in zo'n korte tijd. Nog geen cultuurshock?
    Mooi dat je reisgenoten lijken te bevallen.
    Freek is wel wat in je teleurgesteld, hij neemt ook genoegen met een foto van een smakelijke muis/rat, die zullen er toch wel zijn?
    Vroeg ik me ook nog af, hoe het staat met enge beesten (daar reken ik olifanten niet tot overigens)

Chantal

• 19 September 2006 - 10:56

K@:

@ Chantal,

katjes leven hier alleen 's nachts op straat, dus kga er geeneen zoeken voor Freek. Geef 'm maar een kattegrasje als troost.

• 20 September 2006 - 09:25

Renalt & Rachel:

Ha die K@,

Dus alles is zoals men had verteld... Leuk om te lezen! Wat een cultuur shock zeg... In korte tijd al veel ervaren!

Liefs R & R

• 22 September 2006 - 17:48

Bianca:

Jee, wat een omslag moet dit voor je zijn...als het nog viezer is als op een festival....brrr...dode dieren en mensen langs de kant van de weg...aaaaahhhhh! Gelukkig ben je vega...
    Is het moeilijk om er vegetarisch te eten?
    Geniet maar van wat je daar allemaal te zien krijgt.
    Groetjes...