We zijn er bijna..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karin en Ben . - WaarBenJij.nu We zijn er bijna..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karin en Ben . - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna.....

Door: Karin & Ben

Blijf op de hoogte en volg Karin en Ben

02 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo,

De laatste dagen krijgen we steeds vaker ietwat bezorgde blikken, berichten in onze mailbox of vragen over onze aanstaande reis. Daarom ook maar vast even een berichtje met onder andere iets van onze reisplannen.

Het is momenteel behoorlijk onrustig in Azie. In Bangkok kon je niet weg, dat lijkt ons nou helemaal geen vervelend einde van de vakantie (langer blijven) en in Mumbai, is de oude naam BOMbay beter van toepassing na de treurige, maar vooral gewelddadige aanslagen van vorige week.

De vorm van deze aanslagen (uitvoering) is nieuw, de aanslagen in India helaas niet. Het land is dit jaar al door meerdere grote aanslagen geteisterd, waar zelfs nog meer doden zijn gevallen, dan nu in Mumbai. En eigenlijk is dit al jaren zo, alleen de focus op westerlingen is nieuw. De plaatsen waar Ben of wij samen naar toe gaan zijn eigenlijk al aan 'de beurt' geweest.

Dit is niet echt een geruststellend idee, anderzijds is India zo enorm groot. Het is ruim 3100 km lang en 3000 km breed. Qua formaat is het een soort Europa, en dat stemt ons wat gelaten / berustend. Wat ons ook gerust stelt is dat die Indiers er vooralsnog steeds redelijk kalm op hebben gereageerd. Ze hebben nog geen enkele keer wraak gezworen.

Daarnaast hebben we de afstand die we in India over land zouden reizen, al voor de aanslagen, ingekort met ca 2000 km door een extra vlucht te boeken.

Wat gaan we eigenlijk doen?
Ben vertrekt aanstaande zaterdag naar New Delhi. Vliegt van Schiphol, naar London Heathrow en dan door naar Delhi. Gaat daar lekker rond kijken en in ieder geval ook de trip naar Agra maken, daar staat de Taj Mahal (niet te verwarren met een hotel met kogelgaten, daarom hier even een linkje: http://www.google.nl/search?rlz=1C1GGLS_nlNL291NL303&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=taj+mahal )

Na een bijna 2 weken hopen wij elkaar weer te ontmoeten. Ben gaat K@ dan ophalen in New Delhi :) :)
De 20e is staat er een vlucht naar Dhaka, Bangladesh gepland. Daar kunnen we met een toeristenvisum 14 dagen verblijven, dus op 1 of 2 januari vliegen we weer terug naar New Delhi in India.
In Bangladesh zullen we aan het begin of einde van ons verblijf enkele dagen in Dhaka zijn. Vanuit Dhaka zullen we met een rocketsteamer (kijk voor een impressie even hier: http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1C1GGLS_nlNL291NL303&q=rocket%20steamer&lr=lang_nl&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi naar het Zuiden reizen richting Khulna.

Vanuit daar willen we weer wat noordwaarts gaan (met trein of bus). Afhankelijk van de haalbaarheid / reistempo / mogelijkheden beslissen we dit daar en hebben we ter plaatse nog helemaal niets gereserveerd. De allernieuwste Lonely Planet van Bangladesh is als het goed is deze week uitgekomen en al besteld. Daar kunnen we weer wat meer informatie uit halen.
Hoewel we actuele informatie al wel hebben, via internet en een contact in Bangladesh. Nu weten we dat het vermoeden is dat de verkiezingen waarschijnlijk rustig zullen gaan verlopen (die zijn een dag voor onze aankomst) en zo nog wat meer dingetjes.

Als we terug zijn in India reizen we vanuit New Delhi per trein naar Varanasi, om daar enkele dagen te verblijven. Dit is de meest heilige stad voor hindoes.
Zie voor meer info:http://karinluidens.waarbenjij.nu/Bericht/?India/Varanasi,+the+city+that+never+sleeps/&subdomain=karinluidens&module=site&page=message&id=1447650

Vanuit Varanasi vliegen we 10 januari naar New Delhi en een dag later via London weer naar Amsterdam, alwaar we laat in de avond zullen arriveren.

Morgen in ieder geval naar de ambassade van Bangladesh, alwaar we de paspoorten retour hopen te krijgen, inclusief visa, zonder veel gedoe. Dat laatste moeten we nog maar even afwachten, want zelfs in de ambassade hebben ze me al geprobeerd op te lichten vorige week. Dan ging het visum van India erg soepeltjes, suus!

Tot zover even!

groeten

B&K

• 02 December 2008 - 20:39

Michelle:

Mocht ik jullie niet meer spreken, wens ik jullie een hele fijne reis met veel fijne indrukken.

GRTZ Michelle

• 03 December 2008 - 03:10

Ceesincambodja:

Goh. Nou, dan wens ik jullie een mooie reis toe.
    Ik ga je volgen.

Liefs,
    Cees

• 03 December 2008 - 08:41

Maris:

Ga er lekker van genieten met zijn 2!!!

Kus Maris

• 03 December 2008 - 09:00

R & R:

Lieve K@ en Ben,

Is het al weer zover... Fijn dat jullie ons alvast willen geruststellen... Maar weet niet of ik nu gerustgesteld ben hoor... Maar goed, het mag toch niet baten ;)
    Ik hoop dat ik er aan denk om nog voor vrijdag te bellen om Ben alvast een goede en veilige reis te wensen. Mocht ik het vergeten (ben zo'n zeef op het moment, sorry) Alvast VEEL PLEZIER EN EEN VEILIGE REIS!!!
    Ik hoop dat Hummeltje wacht tot jullie terug zijn :D

Liefs Renalt en Rachel

• 03 December 2008 - 09:10

Paulien:

Lieve k@ & Ben,
    Geniet van de reis en na 2 wk zonder elkaar juist van elkaar...
    K@, vond het gister super gezellig!!

kus,

paulien

• 03 December 2008 - 11:58

De Buuf:

He Ben,

alvast een hele goede reis toegewenst.
    Geniet er van

• 03 December 2008 - 14:33

Bianca:

Leuk dat het waar ben jij boek al weer geopend is :-) Verheug me er al op om weer regelmatig jullie avonturen te lezen!
    Ben, alvast een goede reis!

Gr, Bianca

• 03 December 2008 - 16:30

K@:

Nou snotver de snotver. de visa zijn nog niet in orde. Ze zeggen dat ze de dingen die ze extra wilden niet hebben gehad. Wat mij betreft zijn er 2 opties:

Of ze zijn het vergeten
    Of ze willen niet meewerken omdat ik als vrouw de aanvraag ook voor Ben heb gedaan.
    Of we ff morgen terug willen komen. Alsof dat zomaar kan :S

Maar goed, Ben kan zich gelukkig vrij maken, moet er om 15.00 zijn, weer met de benodigde shitzooi en extra foto's.

Ik hoop echt dat t lukt, deze tegenwerking heeft mij al 2 vrije woensdagen gekost...en het is al bijna zaterdag....

• 03 December 2008 - 17:55

Lindia:

Hey Karin en Ben!

Super dat jullie de plannen gaan uitvoeren ondanks de onrust van de afgelopen dagen in Mumbai!! Tip:Logeer niet in te 5 sterren hotels ;) en ontwijk contact met Amerikanen;)

Alvast heel veel plezier en succes!!!

Liefs Lindia.

• 04 December 2008 - 08:12

Jasmijn:

Wat klinkt dat heerlijk, de reiskriebels bij mij steken ook de kop op! Het zal vast goed gaan... maak er een hele mooie tijd van en alvast goede reis!
    Liefs Jasmijn

• 04 December 2008 - 14:45

Suusje:

Heej K@ en Ben,

leuk dat we weer mee mogen lezen op jullie reis. Hoewel ik de komende 2 weken natuurlijk hoop op een bijdrage van Ben in dit reisdagboek ben ik bang dat ik nog even geduld moet hebben voor ik mag meegenieten...hihi

Ben, alvast een hele goede reis, sterkte ook op Heathrow. Weet uit ervaring dat dat niet het fijnste overstap vliegveld is. Maar daarna kun je de ogen lekker sluiten tot New Delhi. En voor Indiaase begrippen zal het allemaal wel meevallen.

Hoop dat het met die visa nog in orde is gekomen vandaag. Wat een gedoe allemaal.

groetjes Suzanne

• 04 December 2008 - 18:34

K@:

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa visa in orde.... mannen vinden ze leuker, die ambassadeboys ;)

• 04 December 2008 - 18:37

K@:

ow ja, t gaat allemaal zo formeel en serieus, dat ze vergeten zijn de extra pasfoto's van Ben in te nemen. Die vonden we net gewoon doodleuk nog in zijn paspoort! Alemaal onzinnige bezigheidstherapie en nodeloosbelangrijkwillenzijn....maar goed, laten we het erop houden dat dit nog maar een voorproefje was ;) :)

• 06 December 2008 - 10:51

Ben:

jeetje, zo heerlijk, eindelijk weer de zon, en dat in december, dat gaat helemaal goed komen, en nu helemaal opgaan in het Indiase leven.....